استفاده از موز کیلویی برای ساخت گهواره کودکان

موز کیلویی مورد علاقه کودکان و بزرگسالان و به خصوص ورزشکاران است. با این حال، آنها نه تنها از نظر ویتامین ها، بلکه از نظر قند نیز غنی هستند که امروزه بسیاری از افراد سعی می کنند در رژیم غذایی خود آن را به حداقل برسانند.

در مورد فواید موز و اینکه آیا استفاده منظم از آن می تواند برای سلامتی مضر باشد، از اولگا شاراپووا، پزشک ارشد بیمارستان بالینی شهر پرسیدیم. V. V. Vinogradov، دکتر ارجمند روسیه و دکترای علوم پزشکی.

فواید موز چیست؟
بیایید با خبر خوب شروع کنیم – موز برای بدن انسان بسیار مفید است. آنها به سرعت مایع اضافی را از بین می برند و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهند و همچنین تورم را کاهش می دهند. این میوه های زرد یک انبار واقعی ویتامین ها و عناصر کمیاب ضروری هستند:

به لطف چنین مجموعه ای غنی از مواد مفید، موز دیواره رگ های خونی را تقویت می کند، تأثیر مفیدی بر سیستم عصبی، گوارشی و قلبی عروقی دارد. علاوه بر این، موز در مقادیر کم چندین اثر مفید دیگر برای انسان دارد.

موز

اگر هر روز توت فرنگی بخورید چه اتفاقی می افتد؟
اگر هر روز توت فرنگی بخورید چه اتفاقی می افتد؟ مشاوره تخصصی
موز انسان را زیباتر می کند
عنصر کمیاب سیلیکون موجود در موز برای داشتن ناخن های قوی و موهای براق ضخیم ضروری است. در سنتز کلاژن – “پروتئین جوانی” شرکت می کند که خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست ما به آن بستگی دارد. بسیاری از مردم کمبود سیلیکون دارند و خوردن موز یک راه خوشمزه و سالم برای جبران آن است.

موز خلق و خو را بهبود می بخشد
پیریدوکسین در ترکیب با منیزیم به عنوان یک آرام بخش طبیعی و بسیار ملایم برای سیستم عصبی ما عمل می کند. حتی گاهی اوقات توصیه می شود که موز را چند ساعت قبل از خواب برای بی خوابی میل کنید، اگر منع مصرفی وجود نداشته باشد. و به لطف تریپتوفان، که خلق و خو را بهبود می بخشد، به احتمال زیاد فقط رویاهای خوشایند می بیند.موز هضم غذا را بهبود می بخشد
موز، به خصوص آنهایی که کمی نارس هستند، حاوی مقدار زیادی پکتین هستند. این مواد برای یک میکرو فلور روده سالم ضروری هستند. علاوه بر این، این میوه ها حاوی فیبر لازم برای هضم هستند. مطالعات نشان داده اند که گنجاندن موز در رژیم غذایی به عادی سازی مدفوع در افرادی که هم از یبوست و هم از اسهال رنج می برند کمک می کند.

موز خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد
مصرف منظم میوه ها خطر ابتلا به فشار خون و سکته را کاهش می دهد. این تا حد زیادی به دلیل محتوای بالای پتاسیم و منیزیم است.

این عناصر کمیاب عضله قلب را تقویت می کنند، ریتم ضربان قلب را عادی می کنند و به عنوان یک پیشگیری خوب از بسیاری از آسیب شناسی های مرتبط با سن عمل می کنند. موز همچنین حاوی ویتامین C است که نفوذپذیری رگ های خونی را کاهش می دهد.

چند عدد موز می توانید بخورید؟
پاسخ به این سوال در هر مورد فردی خواهد بود. این بستگی به هنجار کالری، شغل و وجود بیماری های خاص دارد. یک موز در روز به سختی به کسی آسیب می رساند، اما حتی برای افراد سالم، متخصص ما توصیه می کند که خود را به حداکثر 2-3 موز کوچک در روز محدود کنید تا حداکثر سود را داشته باشید و از حد مجاز کربوهیدرات ها و کالری های روزانه تجاوز نکنید.

اما برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، بهتر است مصرف این میوه ها را به حداقل برسانند و بیش از 1 تا 2 عدد در هفته مصرف نکنند.

احتمالاً بیش از یک بار دیده اید که چگونه ورزشکاران برجسته موز را میان وعده می خورند. جای تعجب نیست، زیرا این محصول عالی برای پر کردن انرژی صرف شده در طول ورزش است.

اول اینکه در موز کربوهیدرات کافی برای بستن پنجره ای به همین نام وجود دارد. دوم اینکه وقتی عرق می کنیم بدن مقدار زیادی پتاسیم از دست می دهد که این میوه نیز سرشار از پتاسیم است.

با این حال، تا حد زیادی، چنین میان وعده ای برای افرادی که می خواهند توده عضلانی به دست آورند، مناسب است. اما کاهش وزن بهتر است به گزینه های کمتر شیرین ترجیح داده شود.