استفاده اورژانسی از زغال فعال برای دندان موجب نجات بیمار قلبی شد

زغال فعال برای دندان یک درمان خانگی محبوب برای چندین بیماری دیگر است و گاهی اوقات برای سایر اهداف خانگی و آرایشی استفاده می شود.

با این حال، بیشتر این مزایای ادعا شده توسط علم پشتیبانی نمی شود.

کاهش گاز یک مطالعه اخیر گزارش می دهد که مصرف زغال فعال 8 ساعت قبل از سونوگرافی شکم به میزان قابل توجهی میزان گاز موجود در روده شما را کاهش می دهد و گرفتن تصویر اولتراسوند واضح را آسان تر می کند.

با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

کمک به اسهال یک مطالعه موردی نشان می دهد که زغال چوب فعال ممکن است به درمان اسهال کمک کند، اما مطالعات با کیفیت بالاتر لازم است.

زغال چوب فعال ممکن است با از بین بردن آلاینده‌ها، مواد جامد معلق و میکروارگانیسم‌هایی مانند باکتری‌ها به فیلتر کردن آب کمک کند همه اینها بدون تأثیر بر PH یا طعم آب.

سفید کردن دندان گفته می شود این ماده زمانی که به عنوان دهان شویه یا در خمیر دندان استفاده می شود، دندان ها را سفید می کند.

گفته می شود که این کار را با جذب پلاک و سایر ترکیبات لکه دار دندان انجام می دهد. با این حال، هیچ مطالعه ای این ادعا را تایید نمی کند.

زغال
پیشگیری از خماری زغال فعال گاهی اوقات به عنوان یک درمان خماری معرفی می شود. با این حال، این ماده به طور موثر الکل را جذب نمی کند، بنابراین این سود بسیار بعید است .

درمان پوست گفته می شود که استفاده از این ماده روی پوست شما برای درمان آکنه، شوره سر و نیش حشرات یا مار است. با این حال، تقریباً هیچ مدرکی این ادعاها را تأیید نمی کند.

زغال چوب فعال دارای کاربردهای مختلف خانگی است.

با این حال، تنها کاهش گاز، کاهش اسهال، و تصفیه آب توسط علم پشتیبانی می شود. تقریباً برای همه کاربردها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

زغال چوب فعال در بیشتر موارد بی خطر تلقی می شود و واکنش های نامطلوب به ندرت رخ می دهد.

گفته می شود، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند که شایع ترین آنها استفراغ است، به خصوص اگر سوربیتول نیز به عنوان یک ماده مورد استفاده قرار گیرد.

در موارد بسیار نادر، زغال چوب فعال با انسداد روده مرتبط است.