با خوردن خرما هلیله اسهال خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بند آورید

خرما هلیله جدا از مواد معدنی و ویتامین ها بهترین منبع آنتی اکسیدان است.

مصرف 100 گرم خرما یا تعداد انگشت شماری خرما هر روز برای دریافت تمام مواد مغذی ضروری ایده آل است، اگرچه مقدار مصرف ممکن است از فردی به فرد دیگر بر اساس نیاز کالری و شرایط سلامت زمینه ای متفاوت باشد.

می توانید از یک متخصص تغذیه در مورد اینکه روزانه چند خرما باید بخورید بپرسید.

خرما همچنین سرشار از ماده معدنی کمیاب به نام سلنیوم است که ممکن است خطر ابتلا به سرطان مثانه و سرطان پروستات را کاهش دهد.

مصرف روزانه خرما چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
یک مطالعه به این نتیجه رسید که خرما تقریباً یک غذای ایده آل است زیرا حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی ضروری و فواید بالقوه برای سلامتی است.

 

جایگزین کردن میان وعده های عصرانه با خرما مزایای بی شماری دارد زیرا سرشار از فیبرهای غذایی و مملو از ویتامین ها و مواد معدنی است. فواید مختلف خرما برای سلامتی شامل موارد زیر است:

از آنجایی که خرما سرشار از فروکتوز است، خرما به طور طبیعی شیرین است.

خرما شاخص گلیسمی پایینی دارد. از این رو، تأثیر نسبتاً ملایمی بر سطح قند خون دارد. غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین باعث افزایش کمتر سطح قند خون می شوند.

بنابراین برای بیماران دیابتی مناسب هستند.
خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد خرما سرشار از فیبرهای غذایی است که به کاهش کلسترول لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد کمک می کند.

فیبرهای غذایی تمایل به اتصال با کلسترول دارند و از جذب آن در جریان خون جلوگیری می کنند. بنابراین، از رسوب چربی در رگ ها جلوگیری می شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند خطر ابتلا به چندین بیماری را کاهش دهد.

آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند، که مولکول های ناپایداری هستند که ممکن است باعث واکنش های مضر در بدن شما شده و منجر به بیماری شوند.

حاوی مواد معدنی مانند سلنیوم، منگنز، مس و بسیاری موارد دیگر است. این مواد معدنی به رشد استخوان های سالم کمک می کنند.
خرما یک راه سالم و خوشمزه برای کاهش سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد در بدن است.
سلامت جنسی: چندین مطالعه نشان داده است که خرما با کاهش عقیمی ناشی از اختلالات جنسی مختلف برای افزایش استقامت جنسی مفید است.