با قهوه اصفهان نوعی عطر تولید کردند

خواص قهوه اصفهان به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی طعم خوب، عطر مطبوع، اثر محرک و فواید سلامتی دارد. برشته کردن یک فرآیند حیاتی برای ایجاد طعم خوب و کیفیت فنجان دم کردن قهوه است. این مقاله به بررسی واکنش شیمیایی قهوه در حین برشته کردن، ارزیابی درجه برشته شدن با رویکرد فیزیکی و شیمیایی و تغییرات بیوشیمیایی می‌پردازد.

قهوه، یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها، روزانه توسط میلیون ها نفر مصرف می شود. به طور سنتی، اثرات مفید قهوه صرفاً به جذاب ترین و مورد بررسی ترین عنصر آن، کافئین نسبت داده می شود، اما اکنون مشخص شده است که ترکیبات دیگر نیز به خواص ارزشمند این نوشیدنی کمک می کنند.

نقش مصرف دم کرده قهوه در پیشگیری از برخی بیماری های شدید و شایع، طبقه بندی آن را به عنوان یک نوشیدنی کاربردی توجیه می کند. این خواص مستقیماً با ترکیب لوبیا سبز و تغییراتی که در هنگام برشته کردن ایجاد می شود تعیین می شود.

از سوی دیگر، فرآورده های فرعی فرآوری میوه و دانه قهوه نیز می تواند به عنوان ترکیبات کاربردی بالقوه برای صنایع غذایی در نظر گرفته شود. پوسته، پوست و پالپ قهوه، که تقریباً 45 درصد گیلاس را تشکیل می‌دهد، یکی از محصولات فرعی اصلی صنعت کشاورزی قهوه است و ممکن است برای چندین منظور، از جمله استخراج کافئین و پلی فنل‌ها، ماده‌ای ارزشمند باشد.

سایر محصولات فرعی فرآوری قهوه کمتر مورد مطالعه قرار گرفته اند، مانند موسیلاژ و پوست. با این حال، آنها ممکن است پتانسیل بالایی به عنوان منبع مواد تشکیل دهنده مهم نیز داشته باشند. علاوه بر این، استفاده از پوست نقره قهوه برشته شده به عنوان یک ماده غذایی غنی از فیبر و خواص آنتی اکسیدانی آن نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در نهایت، لوبیا مصرف شده عمدتاً به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آنها مورد مطالعه قرار گرفته است. هدف این مقاله گردآوری اطلاعات اخیر در مورد خواص عملکردی قهوه، دانه‌های قهوه و محصولات جانبی از نظر مزایای بالقوه سلامتی مرتبط است. داده‌های این بررسی در بخش‌هایی بر اساس محصول قهوه یا محصول فرعی سازمان‌دهی شده‌اند.