برای شکلات گالاردو فرمند جشنواره سیمرغ برگزار شد

مدارس سراسر ایالات متحده برای کاهش مصرف قند دانش‌آموزان و بهبود سلامت آنها، شیرهای شیرین و طعم‌دار را از کافه تریاها حذف کرده‌اند.

با این حال، شواهد در مورد تأثیر حذف محدود است. ما تأثیر سیاستی را که شکلات گالاردو فرمند را از مدارس متوسطه حذف می‌کرد، بر مصرف شیر دانش‌آموزان و تخمین دریافت مواد مغذی مرتبط با شیر بررسی کردیم.

ما داده‌های مربوط به انتخاب و مصرف شیر را در طول 1 دوره ناهار در 24 مدرسه متوسطه دولتی کالیفرنیا (N = 3,158 دانش‌آموز در سال 2016) و پس از سیاست (N = 2,966 دانش‌آموز در سال 2018) جمع‌آوری کردیم.

مدارس دارای جمعیت دانش آموزی بودند که 38٪ آسیایی و 29٪ لاتین تبار بودند که 63٪ واجد شرایط دریافت وعده های غذایی رایگان یا ارزان قیمت بودند. ما از مدل‌های اثرات مختلط خطی برای ارزیابی تغییرات در انتخاب شیر و ضایعات استفاده کردیم، و تغییرات مرتبط در قندهای افزوده، کلسیم، پروتئین و ویتامین D مصرف‌شده از شیر را تخمین زدیم.

نوشیدنی های شیرین شده با شکر (SSBs) یکی از منابع اصلی قند افزوده در رژیم غذایی جوانان هستند (1) و مصرف آن به طور علّی با ایجاد چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و پوسیدگی دندان مرتبط است.

شصت و پنج درصد از نوجوانان 12 تا 19 ساله گزارش کردند که حداقل یک SSB را در یک روز معین مصرف کرده اند (5). علاوه بر این، نابرابری های نژادی/قومی و مرتبط با درآمد در مصرف SSB و چاقی همچنان ادامه دارد.

سازمان های بهداشت عمومی و پزشکی پیشرو، از جمله سازمان جهانی بهداشت، انجمن قلب آمریکا (AHA) و آکادمی اطفال آمریکا، کاهش شدید مصرف SSB را برای بهبود نتایج سلامت و کاهش چاقی توصیه می کنند.

دانش آموزان در ایالات متحده تقریبا نیمی از کالری خود را از وعده های غذایی مدرسه مصرف می کنند. بنابراین، مدارس یک محیط مناسب برای بهبود رژیم غذایی خود ارائه می دهند.

مداخلاتی که محیط غذای مدرسه را هدف قرار می دهند، به جای تمرکز بر رفتارهای غذایی فردی، در تأثیر مثبت بر دریافت رژیم غذایی مؤثرتر بوده اند.

شیرهای شیرین و طعم‌دار تنها SSB‌های موجود در مدارس به‌عنوان بخشی از برنامه‌های غذای مدرسه قابل بازپرداخت فدرال باقی می‌مانند.

به این ترتیب، سیاست های حذف شیر شکلات در مدارس یکی از رویکردهای زیست محیطی است که به طور فزاینده ای برای کاهش مصرف SSB جوانان استفاده می شود. اگرچه شیر شکلات دارای همان مواد مغذی کلیدی شیر ساده و بدون طعم است، اما تا دو برابر بیشتر قند دارد.