در معرض عناصر خارجی قرار گرفتن مواد عایق رطوبتی

مواد عایق رطوبتی نصب شده به ندرت پس از تکمیل مراحل اجرای نهایی در معرض عناصر خارجی قرار می گیرند. غشاها توسط خاک، بتن یا نوع دیگری از سطوح بالایی پوشیده شده اند.

با این حال، به دلیل توالی ساخت اولیه، این مواد ممکن است برای مدت زمان طولانی ایزوگام دیوار عمودی در معرض قرار بگیرند. این واقعیت باید در فرآیند انتخاب مواد در نظر گرفته شود.

جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد آسیب پذیر در برابر عناصر زمانی که تاخیرهای طولانی در برنامه زمانی رخ می دهد مهم است. اگر قرار است مواد عایق رطوبتی بیش از یک هفته در معرض این شرایط قرار گیرند، باید قادر به تحمل دمای انجماد باشند.

قرار گرفتن در معرض باران و آب نیز می تواند نگران کننده باشد. در صورت استفاده ایزوگام شرق پوشش از خاک رس بنتونیت، باید به اندازه کافی پوشش داده شود.

غشاهای با مقاومت کم در برابر اشعه ماوراء بنفش اگر مواد در فواصل زمانی کوتاه تا یک ماه در معرض نور خورشید قرار گیرند، می توانند خراب شوند. اگر عایق رطوبتی قبل از تکمیل عناصر سازه اعمال شود، ممکن است اثرات منفی بر روی عایق رطوبتی مانند انحراف یا سایر عیوب ایجاد کند.

سابقه: در دهه گذشته، بازار عایق‌های رطوبتی بسیار رقابتی شده است و تولیدکنندگانی که سایر ایزوگام نما شرق مواد اجزای ساختمان خارجی – در درجه اول سقف‌ها – را تهیه می‌کنند، وارد بازار شده‌اند.

برخی از این محصولات ممکن است برای یک برنامه خاص مناسب باشند. دیگران ممکن است نه. یک راه ساده برای ارزیابی یک محصول، بررسی سابقه آن در کاربردهای ضد آب مشابه است. منابع اطلاعاتی می تواند شامل طراحان دیگر، مالکان ساختمان، پیمانکاران یا مشاوران تخصصی باشد.

همچنین پرسیدن سؤالات خاص از سازندگان می تواند مفید باشد.

اولین سوال باید این باشد: آیا محصول توسط فروشنده تولید می شود یا فروشنده صرفاً یک توزیع کننده است (از طریق قرارداد برچسب خصوصی)؟ این امر در صنعت مصالح ساختمانی بسیار رایج است. سازندگان معمولاً برخی ایزوگام سقف شیروانی یا همه اجزای سیستم را برچسب خصوصی می زنند.

  • منابع:
    1. Guidelines for Proper Waterproofing Design
  • تبلیغات: 
    1. پیدا شدن طلا های حضرت سلیمان در مصر!
    2. رفتگر خوش شانسی که ثروتمند شد!
    3. تغییر رنگ مو با استفاده از رب گوجه
    4. ساخت دفتر با الیاف نقره برای شاهزادگان مصری!