ساخت خانه چوبی برای گنجشک ها با مواد 100 درصد قابل بازیافت

به عنوان بخشی از این برنامه در مدارس، متن تشکر از همسر ختری به بچه ها می آموزد که فقط در 40 دقیقه با جوت، الیاف نارگیل، حلقه های بامبو، پنبه، نخ ها و النگو لانه درست کنند. این لانه‌ها فقط برای گنجشک‌ها طراحی شده‌اند، با حفظ فاصله پنج انگشتی بین سوراخ و چوب و ورود سایر پرندگان به داخل و آسیب رساندن به تخم‌ها یا جوجه‌ها غیرممکن است.

این بنیاد از طریق چنین برنامه‌هایی به ایجاد حدود 100000 لانه دست ساز و خانه پرندگان چوبی از مواد 100٪ قابل بازیافت کمک کرده است.

این گروه جوایز متعددی از جمله لباس چرم بچه گانه جایزه بین‌المللی سیب سبز را برای حفاظت از آشیانه و گنجشک در کارگاه‌های ساخت لانه پرنده مجلس عوام لندن دریافت کرده است. Eco-Roots همچنین در کتاب رکوردهای Limca 2019 برای حداکثر تعداد لانه های دست ساز ذکر شده است.

«ما کار خاتری را برای برنامه تنوع زیستی و حفاظت از ما بسیار مفید یافتیم. در آن زمان، ما به دنبال وضعیت گنجشک ها در دهلی بودیم و در همان زمان گنجشک به عنوان پرنده دولتی دهلی NCR اعلام شد، کار ختری معنادارتر شد.”

گنجشک

خاتری برخی از دانشجویان دانشکده مبل استیل ملایر مطالعات پیشرفته TERI را که دوره جنگل ها و حیات وحش را دنبال می کردند، آموزش داد تا برای برنامه دانشگاهی Climate Jamboree لانه بسازند.

این رویداد به منظور مشارکت و توانمندسازی جوانان از هند و سراسر جهان برای مشارکت فعال برای پایداری از طریق نوآوری و خلاقیت بود. کارآموزان جامبوری در دوره جامبوری به دانش آموزان مدرسه لانه سازی آموزش دادند.

وقتی بچه‌ها کارها را به صورت دستی گنجشک انجام می‌دهند، به آن فعالیت وابسته می‌شوند. او توضیح داد که در اینجا مأموریت تشویق مشاهدات و کنجکاوی در مورد نحوه پر کردن لانه گنجشک ها با ترکیبی قوی از آموزش و حفاظت را به هم مرتبط می کند.

  • منابع:
    1. Saving sparrows in cities, one nest at a time
  • تبلیغات: 
    1. قسمت های سمی موجود در زعفران
    2. تعیین روابط بین اجزای محرک در لیمو
    3. به راحتی با گواهینامه رانندگی خود پاسپورت کانادا بگیرید
    4. حمله ملخ ها به درختان خرما، اقتصاد جنوب را مختل کرد