طبق گفته پزشکان پارچه شمعی کاپشن می تواند از ورود اشعه ایکس به بدن جلوگیری کند

کسانی که در این بخش متخصص نیستند ممکن است فکر کنند که قیمت یا مارک یک شلوار جین با کیفیت درست می کند، اما اینطور نیست.

ارزش پارچه جین و  پارچه جیر را برخی از ویژگی‌هایی که عموماً روی برچسب می‌بینید مشخص می‌کند: کیفیت پارچه، وزن، نوع رنگ مورد استفاده، شستشوها و سایر روش‌های پس از بافت و کیفیت جزئیات. در اینجا نکاتی برای تشخیص یک جین با کیفیت وجود دارد.

جین پارچه ای 3 نخی، 2 تار و 1 تار است. دو نخ پود همیشه سفید هستند، در حالی که تار به رنگ آبی نیلی است. با نگاهی دقیق تر به پارچه، می بینیم که می تواند جهت های مختلفی داشته باشد.

به خصوص پارچه حلقه جین و  پارچه داکرون محبوب است، به این دلیل که در طول بافت، قرقره دچار پیچ و تاب می شود که گره های کوچکی ایجاد می کند. این ویژگی انگشتر جین را به بوم ظریفی تبدیل کرده و جذابیت خاصی به آن می بخشد.

پارچه

علاوه بر شکل، پارچه جین را می توان از مواد مختلفی تشکیل داد: 100٪ پنبه یا پنبه مخلوط با مواد دیگری مانند کتان که ارزش کم و بیش به آن می بخشد.

گرماژ وزن جین است که با تعداد نخ های استفاده شده در پارچه مشخص می شود. وزن بر حسب اونس اندازه گیری می شود و یکی از مشخصه های اصلی برای تعیین ارزش جین است.

هر پارچه جین مانند پارچه شمعی با یک رنگ درمان می شود، اما ماهیت آن تفاوت را ایجاد می کند. امروزه دو نوع رنگ اصلی در تولید پارچه جین استفاده می شود: رنگ های مصنوعی و ارگانیک یا طبیعی.

در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌ها روش‌های طبیعی و سایر روش‌های پایدارتر را در تولید پوشاک از جمله پارچه کاپشن ترجیح داده‌اند. واضح است که روند مد به طور فزاینده ای به سمت حفاظت از محیط زیست حرکت می کند.

  • منابع:
    1. HOW TO RECOGNIZE QUALITY DENIM: HERE’S WHAT YOU HAVE TO KNOW
  • تبلیغات: 
    1. 10 روش کارآفرینی بر اساس کسب و کار خود
    2. جنگ بر سر آب نزدیک تر از همیشه!
    3. جراحی های عجیب و غریب گوش
    4. کنجدی که در جهان معروف شد!