نعناع خشک در شوشتر عامل اصلی انتشار ویروس آنفولانزا در سال 2000 میلادی

قبل از شروع به خشک کردن نعناع، مطمئن شوید که آن را کاملا بشویید نمی خواهید برگ های نعناع خشک در شوشتر با خاک روی آنها باشد. آنها را خشک کنید و به روشی که انتخاب می کنید ادامه دهید.

من معمولاً نعناع را با پخش کردن شاخه ها یا اگر واقعاً انگیزه دارم – برگ ها را روی توری خشک می کنم. برگ ها را به طور یکنواخت در یک لایه پخش کنید. آنها را روی هم قرار ندهید، هوا باید آزادانه در گردش باشد تا از کپک زدن جلوگیری کند و اجازه دهد برگ ها/شاخه های نعناع به طور یکنواخت خشک شوند.

چیزی که من استفاده کردم یک پشه بند قدیمی (در واقع یک صفحه حشره پنجره قدیمی) است که به یک قاب قدیمی وصل کردم و برای من کاملاً کار کرد. اما اگر می خواهید در فضا صرفه جویی کنید، حتی می توانید یک قفسه خشک کن گیاهی را از فروشگاه تهیه کنید، یا می توانید همانطور که در این آموزش نشان داده شده است، خودتان آن را درست کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های خشک کردن نعناع، اگر فضا ندارید یا کمی حوصله دارید، خشک کردن برگ‌های نعنا در فر است. این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شود، زیرا می توانید برگ های خشک نعنای خود را ظرف چند ساعت آماده کنید، نه هفته ها.

نکته مهم در اینجا این است که شاخه های نعناع خود را دور از یکدیگر، در یک لایه نازک روی یک ورقه شیرینی یا کاغذ روغنی پهن کنید و از دمای بسیار پایین استفاده کنید. فر خود را روی 40-50 درجه سانتیگراد / 105-120 درجه فارنهایت تنظیم کنید و بگذارید گیاهان شما برای چند ساعت خشک شوند.

شاخه ها را در طول فرآیند برگردانید تا کارها تسریع شود و اجازه دهید یکنواخت خشک شوند. بعد از خشک شدن کامل نعنا از فر خارج کنید.

نعناع

گزینه سوم برای خشک کردن نعناع استفاده از دستگاه آب‌گیری مواد غذایی است. اصل مشابه دو گزینه دیگر است. تمام برگ‌های نعناع را در یک لایه روی سینی آب‌گیری قرار می‌دهید، سپس در کمترین حالت ممکن خشک می‌کنید. خشک کردن نعناع به این روش ممکن است بین یک تا 4 ساعت طول بکشد.

هنگامی که نعناع خود را خشک کردید، می توانید به راحتی برگ ها را در یک شیشه یا ظرف دربسته به انتخاب خود جمع کنید. من ظروف شیشه ای را توصیه می کنم، آنها در آشپزخانه شما نیز عالی به نظر می رسند.

هنگام نگهداری، می توانید برگه های نعناع را کامل بگذارید یا خرد کنید. من در واقع ترجیح می دهم گیاهانم را کامل نگه دارم و قبل از استفاده آنها را خرد کنم. این به حفظ عطر بهتر کمک می کند (مانند استفاده از فلفل سیاه تازه آسیاب شده و از قبل آسیاب شده).

نعنای خشک برای چه مدتی خوب است؟
نعناع خشک برای یک سال کامل (حداقل) مفید خواهد بود، به طوری که می توانید آن را هر تابستان انجام دهید و در تمام طول سال نعنا خشک داشته باشید.

نحوه استفاده برای چای و آشپزی
اگر می خواهید چای نعناع درست کنید، به ازای هر فنجان آب جوش، یک قاشق غذاخوری از نعنای خشک و خرد شده خود را به یک دمنوش چای اضافه کنید. و اگر می خواهید آن را کمی خاص کنید – مقداری عسل در آن بریزید. این نوشیدنی زمستانی عالی است و حتی نوه کوچک من آن را دوست دارد.

در مورد پخت و پز، می توانید از نعناع خشک در بسیاری از غذاهایی که از گوشت، عدس، لوبیا یا برنج استفاده می شود، استفاده کنید. من عاشق اضافه کردن نعناع خشک به سوپ هایم هستم، این واقعاً چیز خاصی به آنها می دهد.