ویژگی فیزیکی لوبیا مانند عملکرد و اندازه آن تحت تأثیر چند ژن قرار دارند

ریشه این مشکلات، ژنتیک لوبیا چیتی مبل کرم قهوه ای است. ویژگی های فیزیکی، مانند عملکرد، اندازه لوبیا، یا سرعت تیره شدن، همگی تحت تأثیر یک یا چند ژن قرار دارند.

به نظر می رسد، یک ژن – که به درستی تیره شدن آهسته یا SD نامیده می شود – سرعت تیره شدن لوبیا چیتی پس از برداشت را کنترل می کند. محققان می توانند این ژن را به گونه های جدید لوبیا چیتی به راحتی و بدون ایجاد یک ارگانیسم اصلاح شده ژنتیکی (GMO) پرورش دهند.

اما هر زمان که آنها این ژن را در گذشته طبع لوبیا چیتی ترکیب کردند، ژن‌های دیگری که مسئول بازدهی کمتر یا دانه‌های کوچک‌تر هستند همراه با ژن تیره‌کننده آهسته می‌آیند.

اوسورنو و همکارانش چندین نوع لوبیا چیتی با تیره شدن آهسته و معمولی را در دهه گذشته آزمایش کردند. این آزمایش ها در توطئه های تحقیقاتی در واشنگتن و داکوتای شمالی انجام شد.

لوبیا

محققان صفاتی مانند وزن دانه، عملکرد و زمان پخت را بین لوبیا چیتی که دیر تیره می شوند و معمولی مقایسه کردند.

آزمایش های اولیه – از سال 2010 تا 2012 – نتایج دلگرم کننده ای به همراه نداشت. لوبیاهایی که آهسته تیره می شوند در مقایسه با لوبیا چیتی معمولی عملکرد ضعیفی داشتند.

اما آخرین دور آزمایشات مزرعه ای با استفاده لباس مجلسی دخترانه جدید از لوبیا چیتی با تیره شدن آهسته امیدوارکننده تر بود. طبق آزمایش‌های سال ۲۰۱۸، گونه‌های لوبیا چیتی جدیدتر که به آرامی تیره می‌شوند، از نظر عملکرد و اندازه لوبیا به ارقام معمولی می‌رسند.

در واقع، نسل دوم لوبیا چیتی که به آرامی تیره می شوند، در مقایسه با نسل قبلی، عملکرد بالاتری از خود نشان می دهند.

اوسورنو تشویق می شود اما می گوید هنوز سرمایه لازم برای تولید ظروف یکبار مصرف کار برای انجام دادن وجود دارد. او می‌گوید: «به یاد داشته باشید که تولید مثل به‌جای جهش‌های بزرگ، به‌صورت پلکانی حاصل می‌شود.

  • منابع:
    1. KEEPING PINTO BEANS AWAY FROM THE DARK SIDE
  • تبلیغات: 
    1. 10 اصل کلیدی در کسب موفقیت
    2. عروس هلندی که صاحبش را میلیاردر کرد
    3. راز زنده ماندن پیرمرد ۱۵۰ ساله برملا شد!!!
    4. با شاد بودن می توانید انتقام خود را از زندگی بگیرید!