رنگ سوله الوان صنعتی

رنگ سوله الوان صنعتی، نوعی محصول است که جهت رنگ آمیزی با پوشش دهی و قوام بالا در برابر ضربه استفاده می شود. این رنگ به نوعی همانند آستر عمل می کند و از خوردگی انواع فلز جلوگیری می کند و مهم ترین کاربرد آن در سقف سوله است. این رنگ یک خصوصیت ویژه داشته و آن چسبندگی خوب بر روی سطوح مختلف است.

رنگ سوله الوان، یکی از معتبر ترین محصولات موجود در بازار است که برند آن دارای چند نمایندگی در پایتخت و مناطق مختلف کشور می باشد که این رشد و پیشرفت، حاصل بازخورد خوب تولیدات این کارخانه است و اکنون در بازار رنگ، محصولات این برند خوش می درخشد. این محصولات در تجارت خارجی سابقه ای طولانی دارد و کیفیت آن ها، این راه را برای تولیدکنندگان باز کرده است.

رنگ سوله الوان صنعتی

نوع رنگ سوله

نوع رنگ سوله رنگ سوله در صورت استفاده نیازی نیست که آن را با ماده ای دیگر از قبل آماده کرد. رنگ سوله می تواند برای هر منطقه ای با هر نوع شرایطی مورد استفاده قرار گیرد زیرا این رنگ از دما تاثیر نپذیرفته و دچار خوردگی نمی شود. دومین ویژگی مهم این رنگ، انعطاف بالا است که به صورت روان روی سطوح می نشیند. زینک کرومات موجود در این رنگ سبب شده تا این محصول قابلیت پوشش دهی بالایی داشته باشد و همچنین حالت پرایمری که باعث شده از استفاده از مواد دیگر به عنوان آستر صرف نظر شود.

رنگ سوله با کیفیت بر اساس آلکید بلند روغن تولید شده و برای رنگ آمیزی فلزات سوله برترین گزینه هستند. این محصول سرعت خشک شدن آن سریع تر از سایر رنگ ها است و فرآیند رنگ آمیزی با این محصول خیلی سریع تر به اتمام می رسد، به همین جهت اکنون در زمینه سوله سازی اکثرا استفاده از آن را ترجیح می دهند و قیمت خوبی که این رنگ دارد عامل دیگر افزایش بکارگیری آن محسوب می شود.

برای این که رنگ آمیزی با رنگ سوله به بهترین نحو انجام شود باید فرآیند رنگ کردن را در دمای مناسب انجام داد. رنگ سوله در ۵۰ درجه سانتیگراد بهتر جواب گو است و توصیه شده که در رنگ آمیزی در محیط های سر پوشیده حتما نکات ایمنی رعایت گردد، زیرا این محصول قابلیت اشتعال زایی دارد و اندکی بی توجهی، مشکلات بزرگتری را به بار می آورد.

حداقل ضخامت رنگ سوله

حداقل ضخامت رنگ سوله حداقل ضخامت رنگ سوله رنگ نمونه ای از محصولات است که به عنوان حفاظ اسکلت های فلزی ساختمان ها در برابر زنگ زدگی، خوردگی و دمای محیط استفاده می شود. با رنگ آمیزی ضمن این که می توان تمام منافذ فلز را پوشش داد، می توان ارتباط فلزات را با دمای محیط قطع نمود و از تاثیر پذیری و آسیب دیدن آن جلوگیری کرد. رنگ سوله اغلب توانایی بالایی در مقاومت در برابر دمای اسیدی و قلیایی از خود نشان می دهد و اگر در رنگ آمیزی از قلم مو بجای ابزار دیگر استفاده کرد، رنگ به داخل منافذ خیلی ریز نفوذ کرده و چسبندگی بهتری خواهد داشت.

در رنگ آمیزی با استفاده از رنگ سوله باید نکاتی را رعایت کرد تا رنگ کردن به بهترین کیفیت انجام شود. ابتدا محل مورد نظر باید به طور کلی و عمقی تمیز شده و کوچک ترین آلودگی روی آن مشاهده نشود. هنگامی که می خواهید رنگ را رقیق کنید تا بهتر عمل رنگ آمیزی را انجام دهید، از تینر استفاده کنید و به صورت یکنواخت و یک دست و در یک جهت رنگ را با قلم مو بر روی سطوح بکشید. محیطی که رنگ آمیزی می شود باید هوای آزاد در آن جریان داشته باشد و به طور مداوم تهویه شود. این موضوع سبب شده تا به افراد ضرر کم تری رسیده و مشکلی در تنفس ایجاد نشود و همچنین عمل خشک شدن رنگ سریع تر صورت گیرد.

با توجه به این که رنگ در برابر حرارت و دمای بالا بسیار حساس است بهتر است زمانی که دمای هوا بسیار بالا است رنگ آمیزی انجام نشود. افراد توجه داشته باشند که رنگ سوله به هیچ عنوان با صورت آن ها تماس پیدا نکند و در صورت تماس، محل با آب سرد چندین بار شسته شود. دهان و بینی نیز حین رنگ آمیزی پوشانده شود تا مواد شیمیایی و بوی نامطبوع به حلق و ریه نفوذ پیدا نکند.

تولید رنگ سوله

تولید رنگ سوله رنگ های سوله از ترکیبات مختلفی تولید شده اند که هم مواد تزئینی و هم موادی که بر قوام و چسبندگی رنگ بیفزایند در این رنگ موجود می باشد. مهم ترین خصوصیتی که در زمان خرید رنگ سوله باید به آن توجه کرد میزان چسبندگی و مقاومت بالا در برابر جو است. رنگ سوله به خاطر ضخامت بالا، و ضد خوردگی اولویت انتخاب در زمینه ساخت و ساز است. با تولید رنگ های سوله، دیگر در پروژه رنگ آمیزی نیازی به چند لایه رنگ کردن نیست و اکنون با دو لایه رنگ آمیزی با این محصول می توان پوششی مقاوم را برای اسکلت سازه ها ایجاد کرد.

فرمول رنگ پلی اورتان سیون محلول رنگ های سوله با استفاده از دستگاه های پیشرفته و بهترین مواد اولیه ساخته می شود و در حال حاضر محبوب ترین رنگ بازار شناخته می شود. رنگ سوله حتی از هزینه های اضافه افراد کاسته و نیازی نیست مانند سابق سطوح جهت قوام گیری چند لایه رنگ شوند. امروزی در جهت بکارگیری رنگ های سوله برنامه ای طراحی شده که پوشش دوبلکسی ایجاد شود، یعنی رنگ آمیزی چند لایه متوالی را در بر بگیرد. سازه های فولادی نیز گرچه از ضخامت و مقاومت بالایی برخوردار هستند اما با این حال رنگ نیز می تواند بر این قوام افزوده و سبب استحکام بیشتر اسکلت شود.

رنگ سوله از سه بخش پرایمر، پوشش زیرین و پایانی تشکیل شده که هر کدام از آن ها عملکرد متفاوتی دارند. رنگدانه ها گونه ای از ترکیبات موجود در رنگ سوله هستند که دارای ماده معدنی بوده و باعث انسجام لایه های سوله می شود و علاوه بر آن مانع خوردگی می شوند. مواد چسبنده موجود در رنگ نیز از رزین های مصنوعی تولید شده و مهم ترین عامل در تولید رنگ های سوله محسوب می شوند.

رنگ و سندبلاست سوله

رنگ و سندبلاست سوله سندبلاست سوله، از آسان ترین روش های تمیزی سطوح داخی و خارجی است. با استفاده از این ابزار به رفع آلاینده های اسکلت های فلزی ساختمان ها می پردازند و این عمل قبل از فرآیند رنگ آمیزی انجام می شود تا رنگ به نحو بهتری روی سطوح قرار گیرد. برای این که از سندبلاست استفاده کنیم به اپراتور و لوازمی که ایمنی را برای افراد ایجاد کنید نیاز داریم. در کار با سندبلاست موادی ساینده و زبر چون شن یا ماسه استفاده می شود و با کمک دستگاه سندبلاست و این مواد، آلودگی های سخت به خوبی از روی سطوح پاک می شوند.

برای سندبلاست سوله، دو روش بکار گرفته می شود که یکی دستی و دیگری پیشرفته و با استفاده از دستگاه است که در مورد دوم کار بسیار با کیفیت تر و با سرعت انجام می شود. برخی دستگاه ها هستند که به طور اتومات عمل کرده و برای سندبلاست استفاده می شوند و عملکرد سندبلاست را تنظیم می کنند. روش سندبلاست امروزه با پیشرفت های پی در پی رو به رو بوده و کارشناسان سعی دارند برای این روش موادی را که کم ترین آسیب به سطوح را بزنند تولید کنند. این مواد باید ویژگی هایی از جمله ارزان و بی خطر بودن را داشته باشند.

سندبلاست در برابر سطوح با جنس های گوناگون متفاوت عمل می کند و میزان فشار هوایی که از آن خارج می شود بستگی به نوع اسکلت سازه ها دارد. در زمینه سندبلاست سوله بسیار مهم است که کمپرسوری انتخاب شود که ساختار و عملکرد آن کاملا با این فعالیت تناسب داشته باشد، زیرا بسیاری از کمپرسورها معمولا با این عملکرد همخوانی ندارند. اپراتوری که با این دستگاه کار می کند باید تمامی راه های تنفسی و نقاط حساس صورت خود مانند چشم، دهان و بینی خود را کاملا بپوشاند زیرا فرآیند سندبلاست با آلودگی بسیاری همراه بوده و ورود هر گونه ذرات به دستگاه تنفسی او، عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

عمل سندبلاست بسیار به بازسازی سازه های فلزی کمک می کند و بر استحکام آن ها می افزاید و همچنین فلز را برای پذیرش رنگ آماده می سازد. اگر سطوح اسکلت ها دچار زنگ زدگی شده اند برای جلوگیری از پیشروی و یا از بین بردن جرم ها و جلوگیری از خوردگی، سندبلاست بهترین شیوه پیش رو است. در سندبلاست برای سطوح فلزی بهتر است بجای ماسه، از سیلیس استفاده کرد زیرا نتیجه خیلی بهتری نشان خواهد داد.

رنگ سوله گرم

رنگ سوله گرم رنگ سوله آلکیدی زینک کرومات نمونه ای از این محصول است که خاصیت ضد زنگی دارد. در مناطقی که رطوبت زیاد وجود دارد این رنگ کاملا محصول مناسبی بوده و به عنوان پوششی قوی مانع خوردگی می شود. کیفیت این رنگ به میزانی است که حتی اگر سطوح مورد نظر تمیز نشده باشند به خوبی جذب می شود. مراکزی که در ارتباط با گاز سولفور هستند می توانند این رنگ را به عنوان برترین گزینه انتخاب نمایند. گرچه که کیفیت این محصول بسیار بالا است اما در مورد سطوح فلزی که در تماس با آب هستند این چنین عمل نمی کند. این محصول تنها به رنگ زرد تولید می شود و طیف رنگی ندارد.

رنگ زینک فسفات دومین نوع رنگ سوله بشمار می رود و دارای میزانی روی و فسفات است که باعث می شود در برابر آب مقاومت بالایی از خود نشان دهد که این ویژگی آن را از سایر رنگ ها متمایز کرده است. علاوه بر این می توان از این رنگ به عنوان آستر یا لایه های اولیه استفاده نمود. رنگ با پوشش آلکیدی براق از رزین های آلکیدی تولید شده و دوام رنگی آن بسیار بالا است و به مرور دچار تغییر رنگ نخواهد شد. این رنگ جلای بسیاری داشته و جنبه تزئینی نیز دارد و طیف های رنگی مختلفی از آن موجود می باشد. در زمینه های بسیاری می توان از این رنگ بهره برد که البته می توان از آن به جهت لایه اولیه پس از آستر اکسید بکار برد. خاصیت مهم این رنگ دوام در برابر مواد شیمیایی و اسیدی است و حتی در برابر اشعه های فرابنفش خورشید از بین نخواهد رفت. علاوه بر سطوح فلزی می توان در سطوحی از جنس چوب یا گچ نیز از این نوع محصول استفاده نمود.

رنگ سوله طلایی

رنگ سوله طلایی رنگ ها نمونه ای از محصولات هستند که به طور ضروری در زمینه ساخت و ساز استفاده می شود. رنگ ها دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام در ساختار خود ویژگی متفاوتی دارند به عنوانی رنگی که برای نقاشی یا رنگ کردن دیوار ساختمان ها استفاده می شود دارای ماهیت متفاوتی با رنگ هایی که در سوله استفاده می کنند دارد. امروزه اغلب در سوله ها از رنگ های شاد مانند طلایی استفاده می کنند زیرا این رنگ در برابر اشعه خورشید از بین نمی رود و دوام آن تا مدت طولانی تری ادامه پیدا می کند.

افرادی که در بازار این گونه محصول را خرید و فروش می کنند حتما با انواع رنگ و ویژگی های آن ها آشنایی دارند زیرا بدون آگاهی قطعا نمی توان نیاز افراد را به خوبی برطرف نمود. لازم به ذکر است که اکنون رنگ ها فقط جنبه تزئیناتی و زیبایی ندارند و به دلایل بسیاری آن ها را بکار می گیرند مانند استحکام و جلوگیری از نابود شدن سازه های فلزی. رنگ آمیزی سوله نیز جز واجبات است و با رنگ آمیزی سوله دیگر نیازی به تعمیرات پی در پی نیست و طول عمر اسکلت ها به میزان زیادی افزایش می یابد و قوام آن ها تضمین می گردد. یک مزیت دیگر و مهم رنگ آمیزی سوله حفاظت از آن در برابر حوادثی چون زلزله است، زیرا رنگ ها به مرور ساختار اسکلت ها را تقویت می بخشند. فرآیند اکسایش نیز برای اسکلت های فلزی بسیار مضر است که با استفاده از رنگ سوله این اتفاق رخ نخواهد داد.

رنگ سوله گستر

رنگ سوله گستر در تولید رنگ های سوله از مواد اولیه ای چون زینک کرومات، رزین، آلکید و زینک فسفات استفاده می شود که این مواد رنگی را با ویژگی منحصر به فرد و مقاوم در برابر هر گونه فرسایش به وجود می آورند. این رنگ ها در صنعت به عنوان رنگ پوششی یا آستر بکار گرفته می شوند. ساختار فلزی ساختمان ها در برابر رطوبت و باران بسیار حساس است و زنگ زده و در نتیجه از بین خواهند رفت و یا در مناطق آفتابی که تابش نور بسیار است، فلزات عمر کمی دارند که این مسائل را می توان با استفاده از رنگ سوله حل کرد.

نمونه های بی کیفیت و تقلبی این محصول در بازار بسیار است به همین خاطر در صورت خریداری، مواد اولیه ای که در ساخت این محصول استفاده شده را از روی جعبه آن مشاهده کنید و یا مستقیما به نمایندگی معتبر مراجعه کنید. یک راه ساده برای خریداری رنگ با کیفیت وجود دارد که آن هم تهیه این محصولات از برند گستر است. رنگ سوله گستر سابقه چندین ساله در این صنعت داشته و کیفیت تولیدات خود را به مشتریان اثبات نموده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.